black-friday

Black Friday – 4 insider tips til dig

Den oprindelig amerikanske slik-eller-ballade-tradition Halloween er efterhånden blevet et fast oktober-indslag i Danmark, og det amerikanske shopper-fænomen Black Friday har også fået et godt fodfæste her i Danmark.

Sidste år satte Black Friday ny salgsrekord herhjemme, hvor vi danskere brugte mere end 1,5 milliarder kroner. Alt tyder på, at rekorden bliver overgået igen i år, når vi rammer fredag d. 25. november.

Derfor får du her 4 gode råd til hvordan du kan planlægge dig ud af det meste.

black-friday_salg-700x343

Forberedelse er alt

Sidste år oplevede Elgiganten at deres servere gik ned, mere eller mindre da klokken blev 00.01. Det handler for dig om, at du skal have forberedt dig så meget som overhovedet muligt. Gør brug af f.eks. timebaserede tilbud, så du alene skal have fokus på at få pakkerne sendt af sted og lave support.

Planlægning af annoncer og opslag

Man skulle måske tro at det sagde sig selv, men jeg siger det gerne én gang til. Sørg for, at have så godt som alle dine opslag forberedt i forvejen. Brug et af de gratis værktøjer som findes, eller benyt dig af Facebooks egen planlægningsværktøj, når du skal have sat dine opslag i pipeline.

Du kan med fordel skabe noget hype, hvis du f.eks. bygger dine tilbud op med 2 små appertisere opslag, og sætter det sidste og 3. opslag ind med selve tilbudet på selve dagen, hvor det gælder.

Landingpage skal være klar

Dine besøgende skal vide, at de er landet på den rigtige side, når de trykker på Black Friday linket. Få lavet en speciel forside, eller blot ændre din nuværende med et Black Friday label henover.

Undgå at gå i sort

Med mindre, at du vil risikere et nedbrud i stil med det Elgiganten oplevede sidste år, og vinke farvel til tabt omsætning, kan det være en rigtig god idé at tjekke op på om dit site kan håndtere den øgede trafik. Kontakt evt. din hosting udbyder, og få styr på det. Husk også at sikre, at loadtiden på dit website/sider ikke bliver forringet pga. den høje trafik.

Skal du have en hånd med til at blive klar til Black Friday, kan du med fordel hive fat i undertegnede Social Media Manager, Thomas Nørremark, på thomas@mymind.dk eller mobil nr. 28434001.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.