Get-Creative-With-Social-Media-Tactics

2 tips til at blive skarpere til content

Content is King

De fleste virksomheder og organisationer bruger i dag de sociale medier til deres markedsføring. Men oftes er indsatsen præget af initativer og ad-hoc tiltag, hvor der skydes i blinde, endda måske med en undskyldning om, at gøre sig erfaringer med de sociale medier. Det vil vi gerne gøre noget ved. Derfor giver vi dig hver mandag, i de kommende 12 uger, et nyt og håndgribeligt content tips til at skabe trafik, leads og salg.

De fleste kan være enige om, hvor vigtig en hjemmeside er i en virksomheds online strategi. Internettet er blot ikke som det var en gang. En gang krævede det “blot” en url, noget lækkert flash-grafik og en til tider dyr annoncekampagne for at booste trafikken.

Sådan er det ikke længere.

I dag er nettet et socialt og særdeles interaktivt sted

Du er nød til at tænke på social selling, content, blogging, social media, SEO osv. når du skal skabe trafik, leads og salg via dit website. Forbrugerne vil oplyses og uddannes, helst uden at komme i kontakt med en sælger. Forbrugerne vil nemlig ikke sælges til.

Content marketing spiller en rigtig stor rolle i købsprocessen, og hvis dit website ikke er gearet til at skabe den nødvendige trafik, opsamle leads og konventere det til mulige kunder. Ja så forspilder du en kæmpe chance, og salget går måske til din konkurrent.

Hvad skal vi tale om i de kommende 12 mandage?

Et af de vigtigste aspekter på et website er indhold. Eller mere præcist: godt indhold er. Søgemaskiner og mennesker leder efter indhold.

Har du ingen besøgende, er dit website intet værd. Derfor skal du sørge for, at SEO selvfølgelig er en del af din strategi. Det er ikke noget nemt arbejde, men vi giver dig forslag til hvordan du kan blive bedre.

De fleste websites har en gns. bounce rate på ca. 40-60 procent. Det betyder, at en stor del af jeres trafik aldrig kommer videre til andet indhold på websitet. Ganske skræmmende. I mange tilfælde vender de besøgende heller aldrig tilbage igen. Vi kommer ind på hvordan du kan forbedre brugervenligheden, samt hvordan du kan opnå en lavere bounce rate.

Rigtig god læsning her på bloggen 🙂

PS. hvis det er lykkes dig at læse hertil, men ikke kan vente på at ugerne går, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os ift. sparring, tips og konkrete problemer du end måtte stå med.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.