landing

Trafik, leads og salg: 7 tips til bedre landing pages (11)

I det 10. hack blev du klogere på CTA (call-to-actions), og næste skridt er nu at lave de landing pages, som CTA’en linker videre til. Landing pages er nemlig ét af de vigtigste elementer, når der skal genereres leads. En landing page er en side, som alene har ét formål: At få den besøgende til at udføre en handling, ofte ved at indtaste kontaktoplysninger og downloade premium content (indhold).

10-smart-landing-pages-for-collecting-leads

Ingredienserne til effektive landing pages

Landing pages er en uundværlig del af jeres strategi. De har ét eneste formål, at skaffe kontaktoplysninger på den besøgende i bytte for et godt, unikt og relevant stykke premium content. På landing pagen skal der derfor ikke være noget, der distraherer den besøgende i at få udfyldt formularen og dermed blive konverteret til et lead.

7 gode råd til hvordan du kan skabe bedre konverteringer på din side

1) En overskrift, og evt. én underrubrik, 2) en kort beskrivelse af det premium content, brugeren får adgang til, 3) opret f.eks. en liste i punktform, som kommunikere det indhold brugeren kan downloade, 4) tilføj mindst ét beskrivende billede, 5) tilføj evt. social proff (citat) der viser, hvad andre har fået ud af downloade materialet, eller tal på hvor mange der allerede har gjort det, 6) gør gerne brug af f.eks. et sikkerhedsmærke, som øger brugerens tryghed ift. at downloade, 7) husk at bruge en formular til at indsamle de informationer du skal bruge, f.eks. e-mail adresse.

Kort og godt

Kort er godt. Det gælder også på landing pages. Vær kortfattet og kom til sagen – det er først i dit premium content, at du skal i gang med at opgive alle oplysningerne. På landing pagen er det ofte nok med en overskrift, et relativt kort afsnit, der forklarer hvad dit premium content er – samt en kort punktliste, der opsummerer fordelene ved dit premium content.

Brug for sparring?

Vi elsker udfordringer, og vil rigtig gerne høre mere om dine. Skriv til os på info@mymind.dk eller ring på 61 28 27 77. Du er også meget velkommen til at kigge forbi vores hyggelige kontor, hvor vi med højt til loftet og udsigt til Hjultorvet, har rummet til at tænke kreative tanker.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.