kewywords

Trafik, leads og salg: Brug søgeord (7)

Ugens første dag går på hæld og vi giver dig her 7. hack omhandlende “Brug søgeord”, for at du kan blive skarpere til det med content marketing og hvorfor det betyder så meget for at få flere kunder.

I sidste uge gav vi dig tips til hvordan du kan lave indgående links, (off-page SEO), mens vi denne gang giver dig tips og råd om, hvordan du kan lave on-page SEO. Gennem 12 uger, giver vi dig et frisk indspark og hjælper dig på vej mod mere trafik, leads og salg gennem dit website.

on-page-seo

Rigtig god fornøjelse.

Mange virksomheder forsømmer on-page SEO

Off page SEO er afgørende, men vi må ikke glemme on page SEO. Hvor off page SEO handler om faktorer uden for jeres eget website, handler on-page SEO, som navnet antyder, om alle de ting, du kan gøre på selve siden eller i blogindlægget, hvor du har kontrol over det hele. En af de vigtigste on page SEO-teknikker er at gøre brug af de rigtige søgeord (også kaldet keywords) i indholdet.

Skriv til mennesker

Tænk på søgemaskiner som en sekundær modtager. Skriv først og fremmest teksten til jeres primære personaer. Herefter kan du optimere til søgemaskiner. Indhold, der er skrevet i den modsatte rækkefølge, bliver unaturligt, og det er tydeligt for modtageren.

Titel tag

Vi starter med det vigtigste, nemlig titel tag. Denne fremgår som overskriften på din side i søgeresultaterne, samt i toppen af dit browservindue når du er på siden. Når det kommer til on-page SEO, så er dette en af de ranking faktorer, som Google bruger. Da den samtidig vises direkte i søgeresultaterne, kan den også hjælpe til at øge din CTR (click through rate, hvor mange procent, der klikker på dit resultat frem for de andre mulige resultater).

Meta beskrivelse

Den næste har ikke den samme direkte effekt på dine placeringer, men mere indirekte. Det har længe været bekræftet, at Google ikke bruger meta beskrivelsen som ranking faktor. Den er dog stadig vigtig at udfylde, da en godt skrevet beskrivelse kan skabe flere klik i søgeresultaterne og derved flere besøgende.

Meta keyword

I dag har meta keywords ingen indflydelse for dine placeringer, og værdien i at udfylde disse er derfor væk. Den eneste du hjælper ved at have disse udfyldt er din konkurrent, der nemt vil kunne se hvilke søgeord du satser på.

URL’en

Ligesom i dit titel tag, vægtes starten af URL’en højere, så det er en fordel at have sit søgeord i starten af URL’en.

H1, H2, H3 overskrifter

Meget indhold har naturligt én eller flere overskrifter i teksten. Overskrifter og underoverskrifter skal bruges for at hjælpe dine besøgende – ikke for søgemaskinerne. Når det så er sagt, er der dog nogle ting du kan gøre for også at få noget SEO-mæssigt ud af det. Søgemaskinerne bruger nemlig dine overskrifter til at få en idé om, hvad der er vigtigt i din tekst og det er derfor vigtigt at disse er udfyldt teknisk korrekt.

Billednavn og billede alt tekst

For mennesker kan et billede sige mere end tusind ord, men for søgemaskinernes crawlere er dette ikke tilfældet. For at hjælpe dem til bedre at forstå dit indhold, kan du med fordel udnytte billedets filnavn, samt dens alt tekst. Inden et billede uploades er det derfor en god idé at bruge dit keyword i filnavnet. Samtidig kan du udfylde alt tekst med en beskrivelse af billedet, hvilket i mange tilfælde naturligt vil indeholde dit keyword. Husk dog, at alt tekst primært er til for at hjælpe brugere, der ikke kan se dine billeder (eksempelvis blinde der får læst teksten op).

Hastighed

det en af de vigtigste elementer for din hjemmeside, der både har indflydelse på dine placeringer og brugeroplevelsen for dine besøgende. Undersøgelser viser samtidig, at mange forbrugere er utålmodige og op imod 40 % forlader en hjemmeside, hvis den tager mere end 3 sekunder at indlæse. Uanset om din hjemmeside er hurtig eller langsom, er det vigtigt at undersøge og identificere eventuelle forbedringer, der kan laves. For bedst muligt at identificere fejlene, er der udviklet en lang række værktøjer online, der kan hjælpe dig. En start vil være at bruge Googles eget PageSpeed Insights værktøj, der både fortæller dig om problemer på mobil og almindelig computer.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.