Skærmbillede-2016-05-18-21.22.53

Du skal have et klart budskab

Gennem de kommende 12 mandage, giver vi dig et frisk indspark og hjælper dig på vej mod mere trafik, leads og salg gennem dit website. Læs med lige her, hvor vi giver dig 1. hack “Du have have et klart budskab”, for at du kan blive skarpere til det med indholdet og hvorfor det betyder så meget for dit website.

Rigtig god fornøjelse.

Et klart budskab

Der er 4 grundlæggende spørgsmål, som du bør stille dig selv ift. indholdet på dit websitet.

1) Vil det hjælpe brugerne til hurtigt at forstå, hvad virksomheden kan tilbyde dem? 2) Vil brugeren forstå hvilken side man er på, og hvad den handler om? 3) Hjælper indholdet brugeren til at forstå, hvad vedkommende skal gøre bagefter? 4) Hvorfor skal brugeren købe/downloade fra den her side, og ikke fra en anden side?

For at brugeren skal kunne forstå de 4 spørgsmål, kræver det, at du kender svaret på hvert enkelt spørgsmål. Det skal være helt åbenlyst, hvad dit website handler om, hvad brugeren kan gøre på sitet samt hvorfor de skal gøre brug af sitet. Det handler om at have et klart budskab. På din forside, og de mest vigtige sider, bør du overvejer følgende tips for at levere det rigtige budskab.

call_to_action

Call-to-action

Når gæsterne på din hjemmeside skal konverteres fra anonyme tal i besøgsstatistikken til konkrete leads, du kan bearbejde, er der især ét element, du ikke må undervurdere: Din call-to-action (CTA). Vær klar i mælet med call-to-action. Du kan evt. bruge links til at vise brugeren hvad næste skridt er. Gør brug af call-to-action, så snart du har mulighed for det.

Ta’ brugeren i “hånden”, og vis vejen. CTA’en er den magiske madding, der skal få folk til at bide på krogen – om det så er at downloade din e-bog, skrive sig op til en prøveperiode på dit produkt eller noget helt tredje. Dit tilbud eller content kan være nok så godt, men hvis dine CTA’er ikke på effektiv vis fanger folks opmærksomhed og motiverer dem til at klikke, så skaffer du ikke flere leads.

ab_pratices

A/B testing

A/B test er en måde at teste dine online aktiviteter – igen og igen. Du kan f.eks. teste på, hvor godt en overskrift på din hjemmeside understøtter de handlinger, som du ønsker, at brugerne skal foretage sig. Det kan f.eks. være at downloade materiale, signe up til nyhedsbrev eller købe produkter i din webshop.

Halvdelen af dine brugere vil se én overskrift, mens den anden halvdel vil se en anden overskrift. Disse to overskrifter vil køre sideløbende over en periode. Efter en tidsdefineret periode kan du se, hvilken overskrift der har fået flest brugere til at gøre de ønskede handlinger. Herefter kan du teste op mod en ny overskrift. Med A/B test kan du teste på stort set alt: billeder, video, tekst, farver m.v. Afprøv overskrifter, for det handler om at finde ud af hvilken løsning som tricker brugerne bedst. Du skal have identificeret den variant som virker bedst.

Har du brug for hjælp til dit budskab, A/B split test eller call-to-action? Du er altid velkommen til at kontakte Mymind – det er ganske uforpligtende 🙂

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.