photodune-6077093-speak-s-2

Trafik, leads og salg: Kvalitetsindhold er altafgørende (5)

Her giver vi dig 5. hack “Kvalitetsindhold er altafgørende”, for at du kan blive skarpere til det med content marketing og hvorfor det betyder så meget for at få flere kunder. Gennem 12 uger, giver vi dig et frisk indspark og hjælper dig på vej mod mere trafik, leads og salg gennem dit website.

Rigtig god fornøjelse.

Dine brugere ved det. Jeg ved det. Du ved det måske.

I en tid hvor søgemaskinerne bliver mere og mere advanceret, og vi som forbrugere er mere krævende, er det i virkeligheden kvaliteten af det indhold (content) du skriver, der er vigtigst. Du er nød til at lave unikt indhold. Dit publikum og ikke mindst søgemaskinerne er vilde med det. Kvalitet over kvantitet. Altid!

Når jeg rådgiver vores kunder om indhold til brug på deres platforme, er der én ting som hver gang popper frem – vær grundig, gør brug af research og tilbyd værdifuldt og informativt indhold, der hjælper modtageren.

heres-johnny-300x225

Stop med skrive til søgemaskinerne

Tidligere var det vigtigt at bruge nøjagtigt det søgeord, teksten skulle rangere på i søgemaskinerne. Endda helst så tilpas mange gange, at du var sikker på at Google forstod det. Men det gav ulæselige tekster. Både stavemåden og grammatisk korrekthed var kastet over bord for, at komme til at ranke højest muligt på det pågældende ord.

Den slags straffer Google i dag. Skriver du ikke til mennesker, får du dårligere placeringer i søgemaskinerne. Google måler det på, hvor hurtigt folk kommer tilbage til søgeresultaterne. Jo hurtigere, de kommer retur, jo bedre indhold og jo mere relevant må dit indhold være for det pågældende søgeord.

Hvordan forbedrer du kvaliteten af dit indhold?

Tænk over dit sprogbrug og valg af ord. For mange er det at udarbejde indholdet måske blot “noget som skal overståes”. Men dit sprog- og ordvalg er en rigtig væsentlig faktor. Din målgruppe skal gerne kunne identificere sig med dit indhold.

Nøglen til kvalitetsindhold er at kende din målgruppe. Du skal finde ud af hvem det er du skriver til. Der er f.eks. stor forskel at skrive til en salg- eller HR person. Hver målgruppe har deres udfordringer, hver målgruppe har deres ordforråd og hver deres målsætning. Kender du dine målgrupper?

Du kan lave en målgruppeanalyse, arbejd med personaer eller blot lave en intern workshop, for at blive klogere på hvem dine kunder reelt er.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.