yoursite

Trafik, leads og salg: Lav indgående links (6)

En ny uge er  begyndt, og vi giver dig her 6. hack “Lav indgående links”, for at du kan blive skarpere til det med content marketing og hvorfor det betyder så meget for at få flere kunder. Gennem 12 uger, giver vi dig et frisk indspark og hjælper dig på vej mod mere trafik, leads og salg gennem dit website.

Rigtig god fornøjelse.

Hvad afgør hvem som vinder kampen?

Alle websites har som målsætning af rangere så højt på søgeresultaterne som muligt. Men kun én kan være på førstepladsen. Så hvad afgør, hvem som vinder kampen? Siden Internettes World Wide Web blev “opfundet” tilbage i starten af 90’erne har en fast bestandel været at linke til andre hjemmesider. Det er stadigvæk hjørnestenen i, hvordan det fungerer og hvorfor vi betragter det som et web (spindelvæv).

images

OFF-page SEO

Alt det søgemaskineoptimering som foregår uden for eget website, også kaldet for off-page SEO, er i mine øjne det absolut vigtigste redskab til at øge chancerne for, at det er dit website som indtager førstepladsen. Det handler primært om indgående links. Altså at få andre influenter (respekterede personer, bloggere, instagrammere mv.) til at linke til dit website.

I fagsprog kaldes det at få “autoritet” eller “link-juice”. Jo flere indgående links dit website har fra andre websites med en høj autoritet, jo vigtigere er dit website, og jo mere kærlighed (trafik) får du fra søgemaskinerne – fortalt i grove træk.

At skabe indgående links er ikke altid lige let. Du har nemlig sjældent selv helt styr på, hvad andre websites med en høj autoritet linker til. Men prøv en eller flere af nedstående tips.

Det skal være informativt eller underholdende

Kan brugerne lide dit indhold, vil de helt af sig selv begynde at linke, like og kommentere på indholdet. Du skal derfor lave indhold af en høj kvalitet.

Gæsteblogging er en win-win situation

Skriver du gæsteindlæg for blogs, som beskæftiger sig med din branche – og linker tilbage dit eget website eller blog, vil det være en win-win situation for begge parter. Andre blogs er nemlig på udkig efter kvalitetsindhold, og i får begge glæde af trafikken som opstår. Bliv ved med at producere kvalitetsindhold, og du er på den grønne gren.

Køb aldrig indgående links

Undersøg muligheden for at få indgående links til dit bedste indhold fra andre websites, evt. ud fra en liste over websites med en høj autoritet. Brug f.eks. MOZ’ Open Site Explorer for at finde websites der kunne have glæde af at linke til dig. Tilbyd evt. andre websites at de kan bruge dit materiale, mod at de linker til dit website. NB. Du skal aldrig købe dig til indgående links.

Hvem linker til mit website?

Det er faktisk rigtig nemt, at komme i gang med at se hvem der linker til dit website. Du skal bruge det gratis værktøj fra Google der hedder Google Webmaster Tools. Der findes selvfølgelig også en lang række andre tools, til at tjekke hvilke websites som linker. Flere af dem er ret dyre, og vil derfor ikke være relevant at kigge på lige nu. Men du kan f.eks. benytte Ahrefs.com som er et af de bedste tools på markedet – specielt til danske websites. Tidligere var det gratis af bruge, men som mange andre tools, har udviklerne set at der er penge i tools. Du kan starte med en 7 dages trial version for $7 og derefter se om det kan være noget for dig.

Skal du bruge hjælp ifm. opsætningen af ovenstående emner, eller har du blot brug for et råd til indgående links, er du altid velkommen til at tage fat i mig på thomas@mymind.dk eller give mig et kald på 28 43 40 01.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.