LinkedIn kan være en guldgrube for Microsoft

Det sociale medie netværk LinkedIn er blevet købt af Microsoft for 170 milliarder danske kroner, men det kan vise sig at være hver en cent værd. De oplysninger du og jeg har tastet ind på vores profiler, er nemlig guld værd. I følge Microsoft-direktør Satya Nadella, opfylder LinkedIn hans mål for et godt køb.

Det handler om at flytte brugerene ind i Microsofts cloud fra en hvilken som helst platform, de end befinder sig på, og beskriver det selv meget præcist – “Opkøbet sammenbringer verdens førende cloud-leverandør til erhverslivet og verdens førende netværk til professionelle”.

LinkedIn1

Holde rivalerne væk

Når man køber en virksomhed for 170 milliarder danske kroner, skal handlen selvfølgelig kunne vise sit værd, men en bagtanke med opkøbet kan også være, at holde rivalerne Facebook og Google væk fra LinkedIn.

De ved alt om dit arbejdsliv

Selv for Microsoft er 170 milliarder kroner en stor sum penge, og der må ligge rigtig mange overvejelser bag, inden de er nået dertil, at man betaler så svimlende en sum penge for LinkedIn.

LinkedIn beskrives ofte som en slags Facebook for professionelle brugere. Alene i Danmark er der flere hundredtusinder danskere som har oprettet en profil. På verdensplan er der ca. 433 millioner brugere, hvoraf ca. 105 millioner brugere besøger sitet minimum 1 gang om måneden.

Microsoft forestiller sig, at der i takt med, at sammenspillet mellem selskabets forretningssystemer og de mange personlige oplysninger om uddannelse, skills, erhvervserfaring o.lign. smelter sammen, vil opstå det, som Nadella kalder for “nye muligheder for at tjene penge via målrettet annoncering og nye abonnementsordningerne for organisationer og private”.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.